close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • فروشگاه فایل دانشجویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق) مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق) دسته بندی علوم انسانی فرمت فایل docx حجم فایل 264 کیلو...

    بازدید :210
    جمعه 8 بهمن 1395زمان :14:38
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری و پیشینه  مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)
    دسته بندی علوم انسانی
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 264 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 27

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    • منبع :دارد (به شیوه APA)
    • نوع فایل: WORD و قابل ویرایشبا فرمت doc

    قسمتی از مبانی نظری متغیر:

    تعاریف متنوعی از برند ارائه شده است و رویكردهای مختلفی در این تعاریف وجود دارد. برخی از تعاریف از دیدگاه مصرف‌كننده است؛ برخی از منظر شركت و حتی پاره‌ای دیگر از تعاریف بر حسب هدفی كه دنبال می‌كنند تشریح می‌شوند.

    مدت‌ها بود كه برند تنها به عنوان بخشی از محصول فیزیكی قلمداد می‌شد و بیشتر تعاریف برند، تعبیری از برند به عنوان یك واژه، نام و یا علامت داشت (اُرد، 1999). امروزه برند چیزی فراتر از این امور است. یك برند ارائه دهنده مجموعه‌ای از قول‌ها و تعهدات است و به اعتماد، ثبات و پایداری و مجموعه‌ای تعریف شده از انتظارات اشاره دارد (دیویس،2000). این مجموعه قول‌ها و تعهدات شامل خصوصیات و ویژگی‌هایی است كه خریدار می‌خرد و حاصل آن رضایت اوست. ویژگی‌هایی كه یك برند را شكل می‌دهد ممكن است واقعی یا غیرواقعی، عقلایی یا احساسی، ملموس یا نامرئی باشد (آمبلر، 1992). اگرچه یك مصرف‌كننده ممكن است هیچگونه ارتباطی با یك محصول یا خدمت نداشته باشد ولی او می‌تواند نوعی ارتباط با برند و ویژگی‌های آن داشته باشد (وبستر، 2000). این ارتباط با برند و ویژگی‌های آن متأثر از ادراكات مشتری است و كاملاً ذهنی است (وود، 2000) و همین ارتباط ضامن بقای رابطه‌ای بلندمدت كسب و كار و مشتری است (فرنیر، 1998). در حقیقت، ادراك مشتریان از برند، خواه درست باشد خواه نادرست، مبنای تصمیم‌گیری آنها برای خرید برند است (بوكر، 2003). اگر برندی به طور دائم به عنوان ارائه‌دهنده استانداردهای بالایی از كیفیت ادراك شود، با ارزش و قوی محسوب می‌شود. بنابراین، درك این موضوع كه چرا نویسندگان، برند را چیزی بیشتر و یا كمتر از مجموعه رابطه‌های ذهنی افراد نمی‌دانند، در اینجا مشخص می‌شود (برون، 1992). برندهای قوی در دنیا دارای جایگاهی منحصر به فرد در ذهن مصرف‌كنندگان هستند و این جایگاه‌ها تقریباً برای تمام افراد در گوشه و كنار دنیا به یك نحو تفسیر و تعبیر می‌شود (آنكل، كوكس و مكرایی، 1995). مثلاً، وقتی شما به برند فدكس فكر می‌كنید، «حمل تضمینی» به ذهن شما می‌رسد و یا وقتی به ولوو می‌اندیشید، «امنیت تضمینی» به ذهن شما می‌رسد (دیویس، 2000 و آكر 1996). اگر یك محصول برای كاركردی خاص تولید می‌شود و در دنیای خارجی وجود دارد، برند در واقع معنا و مفهومی ورای این كاركرد است و در ذهن افراد قرار دارد (هولی، 2000).

    به عقیده گرندر و لوی (1955)، نام تجاری نمادی پیچیده است كه دامنه متنوعی از ایده‌ها و ویژگی‌ها را دربر می‌گیرد. نام تجاری نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و معنی و مفهوم لغوی) بلكه مهمتر از آن با استفاده از هر عاملی كه در طول زمان به نحوی با آن درآمیخته و در جامعه به صورت هویتی اجتماعی و شناخته شده نمود یافته، با مشتری سخن می‌گوید.

    علاوه بر توصیفات و تعاریف فوق، تعاریف دیگری به شرح زیر نیز از برند وجود دارد.

    - انجمن (گروه) بازاریابی آمریكا اینگونه برند را تعریف می‌كند. «یك نام، واژه، سمبل، یا طرح یا تركیبی از آنها می‌باشد. هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یك فروشنده یا گروهی از فروشندگان و همچنین تمایز محصولات آنها از سایر رقباست. یك برند، یك محصول یا خدمت است كه ابعادی را به محصولات و خدمات اضافه می‌كند تا این محصولات و خدمات را كه برای یك نوع نیاز خلق شده‌اند از سایر محصولات و خدمات متمایز سازد. این تمایزها می‌تواند كاركردی منطقی، یا قابل لمس و یا حتی غیرقابل لمس و احساسی داشته باشد (كاتلر و كلر، 2007، ص 274).

    - تعریف برند در قانون ایران- ماده 1 قانون ثبت نام تجاری و اختراعات مصوب تیرماه 1310 (مراد از نام تجاری همان برند است) (ستوده تهرانی، 1374).


    Kotler & Keller

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم برند(فصل دوم تحقیق)



    مشاهده پست مشابه : چگونه می توان فهمید چه کسانی از اینستاگرام من بازدید کرده اند ؟
    نظرات این مطلب
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    فروشگاه فایل دانشجویی فروشگاه فایل دانشجویی کد امنیتی

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    • آرشیو لینک ها
    آمار سایت
    • کل مطالب : 35
    • کل نظرات : 0
    • افراد آنلاین : 1
    • تعداد اعضا : 0
    • بازدید امروز : 49
    • بازدید کننده امروز : 42
    • باردید دیروز : 36
    • بازدید کننده دیروز : 19
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل دیروز : 0
    • بازدید هفته : 50
    • بازدید ماه : 442
    • بازدید سال : 3311
    • بازدید کلی : 7905
    کدهای اختصاصی